جشنواره های اردیبهشت ماه

هر ساله مراسم و جشنواره های مختلفی در سراسر کشور برگزار می شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. برخی از این جشنواره ها اهداف فرهنگی، اجتماعی دارد؛ برخی علمی و بعضی نیز صرفا دارای جنبه تفریحی است. در ادامه برای آشنایی شما چند نمونه از جشنواره هایی که در اردیبهشت ماه برگزار می شود آورده شده است. مراسم پیر شالیار و جشنواره اقوام زاگرس نشین از جمله این جشنواره ها است که از نظر فرهنگی و گردشگری حائز اهمیت می باشد. هم چنینجشنواره لاله های گچسر که سالانه بازدیدکنندگان زیادی از استان البرز و استان های همجوار دارد. 

اقوام زاگرس نشین نام جشنواره ای فرهنگی است که از 22 تا 25 اردیبهشت ماه در ایلام برگزار می گردد. به این صورت که با برپایی سیاه چادرهایی توسط بیش از 10 استان غرب کشور، زندگی عشایری در لباس محلی به نمایش گذاشته می شود. این جشنواره با برنامه هایی چون آواها، موسیقی ها، رقص ها و بازی های محلی و نیز با بیش از 50 غرفه ی عرضه کننده صنایع دستی، سعی در زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم زندگی عشایری دارد.

اگر در نیمه دوم اردیبهشت ماه عازم دیار کرد نشینان غیور، کردستان شدید؛ فرصت بازدید از مراسم پیر شالیار را از دست ندهید. مراسمی بسیار کهن با ریشه ی اساطیری که نیمه دوم اردیبهشت ماه و بهمن ماه هر سال، در منطقه اورامان تخت گرفته می شود. مراسم پیر شالیار در واقع مراسم عروسی پیر روحانی از مغان زرتشت است.

تصویر بالا مربوط به جشنواره فرهنگی، ورزشی عشایر است. جشنواره ای با سابقه که در 18 اردیبهشت ماه، همزمان با کوچ بهاره عشایر در منطقه خوش آب و هوای آبش احمد کلیبر برگزار می شود. مسابقه طناب کشی، اسب سواری، دو میدانی و عرضه محصولات غذایی از برنامه های این جشنواره است.

اگر عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستید باغ لاله های گچسر در جاده کرج، چالوس از گزینه های مناسب بهاری است. در این باغ همزمان با رویش لاله ها در اردیبهشت ماه جشنواره ای بر پا می شود که از شاخصه های اصلی گردشگری استان البرز می باشد. این جشنواره امسال با توجه به گرم شدن سریع هوا از 12 اردیبهشت آغاز و تا 22 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

سامانه رزرواسیون مهر مشاور شما در سفر


برچست ها : ,,